Над 170 000 данъчни удостоверения ще могат да се издават автоматично

30 Май 2017

Над 170 000 удостоверения за дължими данъци ще могат да се издават автоматизирано, без да се налага посещение в офис на НАП съобщават от приходната администрация.

От 01.11.2016 г. НАП е осигурила възможност за предоставяне по служебен път на удостоверение за наличие или липса на задължения на административните органи и възложители на обществени поръчки. Достъп до тази електронна услуга ще бъде предоставен от приходната администрация и на банкови институции, нотариуси и общински власти.

В момента представяне на удостоверение за наличие или липса на задължения към НАП се изисква от 97 нормативни акта, като документите се предават на обществени и частни организации, като например при участие в обществени поръчки, получаване на кредит и др.

Близо 400 000 годишно са удостоверенията за дължими данъци, издавани от НАП, като процедурата по снабдяване с тях отнема време и минимум едно посещение в офисите на приходната агенция. Тази административна тежест може изцяло да бъде премахната  след въвеждането на новия модел, чрез който банкови институции, нотариуси и общини ще могат да изискват и получават удостоверенията директно чрез електроните услуги на НАП, без да се налага да ангажират гражданите с набавянето на документите.

От НАП допълват, че предстоят срещи с представителните организации на банките, на общинските власти и нотариусите, за да се уточнят техническите параметри на обмена на информация. 

Сподели във Фейсбук Сподели в Туитър Сподели в Гугъл Печат
Създаден на: 30.05.2017
Затвори